Barns ologiska logik, Del I

Det här med att vara på VFU ger inte bara en inblick i arbetslivet som lärare utan också en inblick i barns små huvuden med sina funderingar. Alltså.. om man kunde få hoppa in där ibland och se livet från deras perspektiv.
 
Här kommer ett smakprov av deras mindre logiska tankebanor:
 
Ett:
Bakrundsinfo: Marie och jag har VFU i samma klass.
Barn: Meeen ska du sluta nästa vecka??
Jag: Ja tyvärr..
Barn:  Ska din syster också sluta då?
Jag: Min syster?
Barn: Ja, Marie?
Jag: eh hahaha, vi är ju inte syskon heller!
Barn: Men hur kan ni annars vara på samma ställe i fem veckor?
 
(JA, logiken?)
 
Två:
Barnen: Meeen det är så tråkigt att du ska sluta nästa torsdag!
Jag: Jaaaa jag veet ..
Barnen: Det är så hemskt att du missar tacos!!! Jag kan inte fatta att universitetet bara säger åt er att komma när det är tacos??? Ni måste ju få äta det? Kan ni åka hit och äta ändå eller?
 
(Ja, för att det är ju inte supertråkigt att jag älskar er klass och aldrig mer kommer komma tillbaka och att jag har haft världens bästa VFU, NEJ det tråkigaste är att jag missar tacos ;)
 

Kommentarer
Postat av: hansipans

åh hahaha!

2013-04-22 @ 17:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0