Morgon

God morgon!
Jag ska gå till skolan nu. Som alla andra dagar.
Det är sjukt va jobbigt det är att börja åtta varje dag när man är van med att vara ledig någon dag ibland. Man är väl bortskämd.

Tänkte informera er om att jag jobbat matte 12-16 varje dag och igår kom jag ikapp med måndagens planering. Förstår ni att det inte går ihop? Va? va? vaaa? Nej men de är väl okej att ligga typ 100 uppgifter efter. Varje uppgift tar ju bara en timme att lösa.  /// Bitterfittan


I helgen åker jag i alla fall till den stora staden Stockholm och ska hälsa på annikeee!



Taxi

Jag har en tid tänkt på det där med taxichafförer, vad mycket olika människor de möter och hur många "typiska turer" dom åker varje helg.
Jag har listat några turer som jag tror händer varje helg, vid 2-tiden då klubbarna stänger:

1. Superhångelturen
En kille och en tjej hoppar in i taxins baksäte, säger en adress och börjar hångla hysteriskt och slutar inte förän det är dax att betala.

2. Eh,Vem är du?-turen
En kille och en tjej hoppar in i taxins baksäte, säger en adress och försöker föra en konversation. Killen och tjejen har dock kommit på att de bara dansat hela kvällen och inte pratat. Konversationen börjar;
Kille: Eh, va sa du att du hette förresten?
Tjej; Anna.
Kille: Anna..Anna va det ja.. Koffe heter jag.
Tjej: mhm, Koffe.. Va gör du om dagarna då?
Kille: Pluggar...
osv.

3. Alla hatar mig -turen
Gråtande tjej hoppar in i taxin, pratar i telefonen med en vän hela vägen; " jaaag kan inte fatta att han gör så... buhuuu. ALLLA hataaaaaar mig".

4. Några drinkar för mycket-turen
En tjej, full som en kastrull, rasar in i taxin, ringer vänner, skriker i telefonen och pratar osammanhängande med taxichaffören, " du är en sååå gullig chafföör, du är så snäll som kör mig, veeerkligen supersnääll alltså" (yeh, right.. its my fucking job biaatch)

5. Förfestturen
Denna bilfärd äger rum påväg TILL krogen, gänget som har förfestat ihop dansar in i taxin (kanske till och med en taximinibuss) och sjunger på senaste låtarna. De skriker " hööööj musikeeen" och när taxichaffören höjer, skriks det ännu mer, öppnas bilrutor, dansas och sjungs.

Denna kan också gå fel då någon behöver spy. Orutinerat!

6. Samhället suger-turen
Denna tur åker jag allt för ofta. Jämt när jag åker sjäv händer detta. .. Jag sätter mig fram och taxichaffören börjar babbla " skatter är åt helvete, 50 procent av min lön, blablabla" " Alla tror att brickebacken är dåligt, men dom är rasister" " Alla andra taxibolag är dåliga"



Mer förslag??




ölajo4jnfa

YO, alla crazy bitches out there!
Nu blev ni lurade va? Nerå, de är bara lilla jag som skriver här, ingen gangsta.
Vi har förövrigt en ganstertjej i vår klass (??) Mörkaste rösten har hon. Lite, lite rädd är jag för henne.

Ja, min kurs som jag läser nu; Algebra, är fan de svåraste jag varit med om i mitt liv! Är så grymt förvirrad.
Nästa vecka ska man redovisa en uppgift för klassen. Jag tog en som jag tydligen inte kan lösa. BRA VAL DÄR LINNEA! Men jag får försöka lite mer.
På måndag ska jag redovisa min.
Ja, tänkte jag, bra att få det gjort!
Fel tänkt.
Nu ska tydligen två supermattesnillen, (som förövrigt är 2 ascoola, goodlooking boys) redovisa då med; de svåraste uppgifterna man kunde välja (!!!??) valde dom att redovisa. Sen ska jag komma efter dom och ba;

yoyoyo boys, vet att jag ser ut som en liten tönt jämfört med er och nu tänkte jag späda på den uppfattningen genom att redovisa ett litet fjanttal som jag inte ens kan lösa!


Skadad i hövve

Jag måste ju va otroligt tankspridd. Nu la jag in kött och skulle micra det. Sitter och väntar i TIO minuter på att de ska tina innan jag kommer på att jag inte ens satt på micron.



Går och tar på micron, kommer tillbaka efter tio minuter. Då har jag inte ens lagt in köttet!


?????

Mitt i deppen

Måste berätta något roligt. När jag stod och väntade på bussen stod en pappa där med sin son (typ 6 år). Sonen klättar upp på en soptunna och utbrister:

-Pappa, detta är fett lätt! Fett lätt va det att klättra upp! Fett lätt!
-Säg inte fett, det låter inte fint, säger pappan.
-(bitchy tone) Men asså pappa, dom på lekis säger att det inte är ett svärord, det är inget svärord!
-Men det låter inte fint, du är för liten. 
-(even bitchier) AAA MEN VA SKA JAG SÄGA DÅ? "Det var väldigt lätt" Ska jag säga så eller?! Väldigt lätt?!


Hhaha, jag stod där och försökte hålla mig för skratt..


Sommartid

Hej!
Jag heter Linnea och jag ger deppigheten ett ansikte.










Jag är även i desperat behov av grillat kött.
Eller något annat gott att äta men jag orkar inte resa mig upp.
Solen skiner också.
Skit i den.

Solen!

Solen skiner och jag storstädar lägenheten!
Skakar mattor, drar fram soffan och spisen och städar bakom, torkar av kökshyllor... det ni!


Jag hade verkligen ett jobbigt uppvaknande.
Det är varmt och soligt i sovrummet. Så härligt! Jag sträcker på mig, vänder mig och tittar på golvet bredvid sängen. Och där sitter EN SPINDEL och glor på mig! Den sitter verkligen förstenad i en rörelse och glor.
Jag kastar mig upp och dödar den.
Men nu inser jag. ..
Det var exakt samma sorts spindel som jag hade i min spindelivasion där ett tag (minns ni den?).
Nu blir det att leta fram det olagliga medlet och behandla hela läggan!



hahahahahhahahahahaha

Fredag

Nu ska jag träna med Emelie.

Sen ska jag bannemej städa den här skitlyan jag bor i.  Herre min get vad stökigt det blir av att skriva uppsats. Jag har liksom skrivit så fingrarna glödit (glödat? glöder? glött?), åkt till Isabelle och skrivit, åkt hem och slängt grejer omkring mig, sprungit till läxhjälp, kompisar osv, åkt hem och slängt grejer omkring mig .. and it goes on and on..



Annars då...
Det är helg, jag har inget planerat och känner mig som forever alone. .
Jag har bestämt mig för att bli lesbisk men tror dock inte det går att bara kliva in i garderoben och komma ut med en annan sexuell läggning än vad man har idag. Men man kan ju testa.


Glad

Jag borde ha roligare än jag tror i mitt liv.
Kollade just min logg på facebook. Alla statusuppdateringar jag gör är typ helt utvecklingsstörda och handlar om något jag skrattat åt. När jag inte skriver knäppa statusgrejer så skriver jag på alla statusar jag kommeterar ; " hahahahahhahahha".
Det är liksom det enda som står i min logg på stenaste händelser " Linnea har kommeterat blablas status med;hahahahahahha" "linnea har kommenterat;hahahah " ..."hahahaha".  

Sen mellan varven har jag röstat på Bollnäs Estetiska i Pantamera-tävlingen. Eller så har Emelie skrivit något internt som jag såklart svarar på med " hahahahahaha".

Så, en sån komplicerad människa är jag kanske inte ändå.

Nu ska jag bli lite djup


Efter mitt dampinlägg började jag läsa Mia Törnbloms bok Du äger!
Töntig som man är.

Jag läste hur det visade sig att man hade dålig självkänsla.
Jag kan väl säga att jag satt med mental penna och checkade av på löpande band, check, check, check!

Exempel;
1.Du pratar skit om människor
2.Du tror att hela ditt liv blir bättre om om du blev liiite snyggare, liiite smalare
3. Du är bara bra så länge ingen annan är bättre
4. Du känner dig som en bluff



Så alltså,
1. Jag är expert på " aaa men drygot i min klasss...." "Jag såg en sån ful människa idag.."
2. Word. Jag tror allt löser sig om jag skulle bli snyggare (eller som förra inlägget -få en fin klädstil)
3. Word
4. Detta va kriteriet som talade till mig mest. ALLTID. Som i skolan. Jag har ju faktiskt alltid varit bra i skolan men jag känner mig som att det är bara fejk. Att jag bara råkade få till det just då, ren tur eller att jag har fjäskat för en lärare för att få bra betyg. Jag fick fucking stipendie för fan! Eller som när jag fick alla rätt på en tenta nu så tänker jag " oj, jag kan ju verkligen ingenting så jag måste ju bara ha råkat pricka rätt, så kanske hon gillade att jag skrev prydligt och gav mig mer poäng". Herregud Linsen, give yourself a break!

Så nu ska jag jobba på min självkänsla. Man kan faktiskt inte vara 20 år och hålla på såhär.

skithelvetesgrisröv

ÅÅÅ JAG ÄR SÅ ARG. Agh"#¤#¤%%¤&!!

För världens I-landsproblem.

Jag är arg för att jag har så fula kläder.  
Alltså jag skulle allvarligt kunna slå ner någon nu för att jag är så sur för mina kläder.
Hej, svennebanantjejen som inte har någon stil!
ALLA mina vänner har fina kläder och snygg stil. Mina systrar har snygg stil. Hela jordens bloggar spottar ut outfits som är helt a-a-amazing!
Är man ute på krogen(och bortser från alla drägg) så har ALLA sjukt snygga kläder och jag ser ut som en morsa som ska ta på mig något "fräsigt".
Går man till Universitetet är det som att kliva in i en moderblogg. Så kommer jag med jeans och T-shirt.

Det värsta är att jag verkligen inte har någon stilkänsla. Jag kan ju se på andra att "det där är ju moderiktigt". Men jag kan fan inte köpa något sånt till mig själv. Försöker jag så kommer jag ändå hem med en töntig tröja. Herregud. Snart åker hela garderoben ut och jag spar det enda som fungerar. Så kan jag väl äntligen ha lite stil.

Nu ska jag sitta och sura.

Hhaha

Å vad jag älskar fastighetsbyrån reklamen när hon tanten säger " jaa... de va en lång.."
Dör lite varje gång.




Måste städa och diska fast jag inte orkar. Fan va jöbbiit.


Emelie

Emelie fyller 25 idag! :D Grattis min lilla häääst!

 
Hittade bara en bild när hon ska visa upp sin stora påse. Den var verkligen stor :D



----
Annars då?
Jag krossade en spegel i morse. Sju års olycka- here I come!

Jag har dödat min krokus redan. Kunde man väl väntat sig... Fick instruktion av Isabelle hur jag ska sköta den så nu ska jag köpa en ny och få den att överleva.






Undrar

Fältstudien gick otroligt bra, vi fick många inspelade guldstunder. Men.. allt urartade sig inte direkt som jag tänkt, och hur hade jag kunnat tänka att DET skulle hända? (OOOO, jag är så cool när jag skriver kryptiskt)

-------------

Ibland undrar jag varför allt jämt är så typiskt mig?

Varför funderar jag så mycket på bussen? (alltså så mycket så jag hinner bli superdeppig innan jag kommer fram till min hållplats, har jag musik på blir det som sundtracket till mitt liv och förstärker ofta deppighetskänslan)

Varför säger jag jämt "neej, jag går minsann på universitet, jag är mogen och klok, mig kan man inte lura, utnyttja eller bara använda som något slags redskap" men sen är det ändå precis det många gör med mig. Och jag är SÅ medveten om det. Men jag låter dom. Hur uppfuckad få man vara?


Sen funderade jag på... om man skulle gå till en spådam och fråga " Kommer jag vara ensam hela livet?" kunde man ju sluta undra om hon sa " nej det kommer du inte!". Tänk va skönt. Då kunde man vara tillfreds. Jag är så rädd för att vara ensam. Sitta med en katt typ.
Men om spådamen skulle säga " ja, de kommer du". Då kunde man ju hoppa från balkongen. Inte värt att fråga helt klart.


Lite bilder

Idag har jag jobbat några timmar på en 1-2 årsavdelning. Herregud. Gulliga barn. Vill klämma sönder dom. Lilla, lilla handen som håller i ens stora hand liksom. Så fint. Gulligt. åååå söta baaarn, jag dampar sönder.

Ett barn hatade dock mig lite. Jag vann över honom på min sida, en timme innan jag skulle gå, genom att spela värsta dramat mellan två stora dinosaurier. Då kröp han lite närmare, smygandes.. succesivt tills han satt i mitt knä. Sån fin stund :') Dramat var ungefär såhär:

Långhalsen: Hej T-rex!
T-rex: Hej...... men vänta nu, jag vill äta dig! RAAAAAAW!

*Djuren kutar runt en otroligt lång stund. En gris kommer in i bilden och blir uppäten av T-rex.*

Långhalsen; Hjääälp. hjääääälp!
T-rex: RAAAAAW.!!!!!! Knuffar långhalsis.

Långis; Man får inte vara dum, knuffas och puttas.
T-rex: Nej... just det. Förlåååt.!

*Djuren förenas i en armlös kram*


Sån moraliskt korrekt och innehållslös historia.

Nu lite bilder:

 Min fina krokus :D

 Fina kompisar :D

 Fina som äter :D

 Fin syster, fin dag på isen


Här på tranan skulle julia och jenny gestalta att de trodde att dörren fattades men den va bara uppfläkt mot väggen

 Omotiverat

Till sist! Ericas fina gestaltning av en magagubbe som gråter:

 

Ingen kommenterar längre :( Buhuuu

Då va man hemma från Alfta då. Inte kult.
Men jag har köpt en fin Krokus idag som står på mitt köksbord. Då blir jag lite glad varje gång jag ser den. Varför har man inte sånt hemma oftare?

Snart ska jag ut och hämta lite blåbärsris också :)

Redovisnig på Universitetet idag. Det gick kungligt bra. Förutom att ingen av oss läst resultatet av avhandlingen vi valt att redovisa så när vi fick frågor om det improviserade jag och dom andra hejvilt.

Seminarieledare; Ja, och vad blev utfallet av den här studien?

Vi; Jaa, vet du, allt blev sååå bra när dom gjort det här. Alla blev positivt inställda till matematik!

Seminarieledare; Hur fick dom fram de resultaten?

Jag; jaa, öhöhhöhö..dom gjorde en skriftlig enkät som alla fick fylla i. Och då skrev alla att det blivit bättre. Jaa! Så va det!


Vad vi skrattade åt det efteråt. Tur att ingen på seminariet hade läst avhandlingen, då hade det blivit problem.

Alfta

Är hemma i Alfta och njuter. Idag var vi ute på isen och grillade korv, pimplade och åkte på vild spark-tur. Underbart!

Ikväll blir de väl fest. Måste bara se till att jag orkar åka till Örebro kl ett imorgon. Fan va sugigt. ..


Lite random som jag tänkt på, på senaste tiden:

1. Va coolt att jag har fått ett ärr på handen! Jag har alltid varit helt fri från brutna ben, skador och ärr. Nu kan jag liksom visa upp värsta grejen och ba " de va ju nyåret 11/12 och jag blödde som en gris". Fan va cooolt.

2. Konstigaste låten. Den där " You and meeee, it would be only you and me! I wish you were a little bigger, not just big but really, really fat.... " Sååå psyko låååt! Han bara sjunger om att han vill ha henne i en bur så han kan titta på henne hela dagarna eller att hon ska bli så fet så hon inte går ut genom dörren.. Det ska bara va dom två. .. Ursäkta mig killen? Om du har såna stora problem med att andra ska träffa din tjej så du vill ha henne i en bur kanske du borde fundera över samtalsterapi och inte skriva en låt om det?


Fint

Idag har jag varit och jobbat på en förskola mitt i all stress. Som att jag inte har nog att göra liksom.
Nej, men det var himla roligt. Kul med en  4-5 års avldelning också där dom klarar sig mycket själva och det fokuserades mycket på lärandet, matte och upptäckande. Skitkult! Lärde mig massor! Alltså inte lärde mig ny matte (hahahha) och så men om hur man kan jobba med lärande i förskola.

Pinsamt dock när jag åkte bussen dit i morse. Åkte med alla som ska till gymnasiet och sina fancy jobb. Alltså jag åkte med alla tjejer som skulle kunna vara modebloggarnas okrönta drottningar! Och jag skämtar inte. Det var smink, högklackat, fancy kappor och väskorr all over the place. Mitt i allt satt jag i STORKÄNGORNA, världens fulaste mössa, täckbyxor (nej, det heter inte termobyxor) och fluffjacka. Så pinsamt. Jag ville ha en skylt där det stod " Min stil är inte såhär egentligen, I´m going to a dagis!"






Sen ville jag säga något annat.
Gud, va himla fina vänner jag har. Britta har skrivit finaste inlägget om mig i sin blogg. Emelie har skrivit om mig. Alla andra är också så fina och finns där hela tiden. Roliga, vackra, ödmjuka och med hjärtan av guld. Vad skjutton har jag gjort för att förtjäna den vänkrets som jag har idag? Inte undra på att jag har otur i spel och kärlek. Jag har ju allt jag behöver! Fina vänner. Bara jag har er, har jag allt <3

Ny vecka

Just nu går det ett barnprogram på tv:n där berättaren pratar bredaste värmländskan! Så himla roligt. haha.

Mindre roligt är väl att jag måste till Universitetet nu. Sen efter läxhjälpen måste jag hinna läsa 3 böcker. Det går ju inte. Men man kan ju försöka.


Ledsamt

Grinar ihjäl mig till Sofias Änglar.
Det är väl lika bra att man lever ensam så slipper man förlora någon.

Lika som att det är nästan lika bra att man inte får barn för så mycket kan hända med dom. Massa kan hända under graviditeten, om det inte händer något då kan ju barnet ha tusen sjukdomar eller få tusen sjukdomar efter ett tag. Eller bli påkörd, druknad eller ramla från ett berg. Händer inget sånt kan barnet hamna i ett dåligt gäng, börja festa när det är 14 år, börja knarka, ligga runt som 13åring, stjäla bilar eller slå sönder fönster. Herregud. Jag blir alldeles matt.
Ens föräldrar har väl haft tur får väl jag anse ;)


Bästa kvällen

Tjenareee!! Träningsvärkarnas träningsvärk här!

Bästa kvällen igår. Elivra och Erica kom hit (och marlene lite senare) och vi åt trerätters. De är den mest perfekta mat jag någonsin ätit och allt gick så perfekt. Jag brukar inte ens vara bra på att laga mat men allt bara fixade sig av sig själv.

Någon som vill höra vad vi åt och bli avundsjuk? Klart ni vill!

1. Bruschetta med vitlök, basilika tomat och mosarella.
2. Lax, potte, sås, sallad, Elviras hembakta bröd!
3. Typ choklassuffle, vaniljglass och jordgubbar.

OCH VIIIIIIIIIIIIN!


ååå, nu blev jag sugen på det där igeen..


Nu ska jag ringa Erica och tvinga henne att åka till stan och köpa glass, sitta i solen och äta!

Våren e på gång!

Jag känner att det händer i luuuuuften
Jag ser att de händer på maaaaaaaaaaaaaarken
Jag känner att det händer i hela mig
Våren e på gång! JA! JA! JA!....

Ja, nog med vårsånger sådär kanske men vad himla skönt det är med plusgrader och inte en tillstymmelse till snö. Gräääs.
Jag håller på med min sedvanliga städning. Sjukt jobbigt att vara en pedant fångad i en slarvmajas kropp.
 Slutar ju bara med att jag springer och plocka efter mig själv hela tiden. Får ångest över att det är stökigt. Damsuger. Skräpar ner. Får ångest. Städar. Kastar lite kläder omkring mig. Får damp på min stökiga lägenhet.... Ja, det fortsätter i all evighet.

När Emma skriver om kackerlackor, Blondinbella skriver om vägglöss, Spiderchick om påälsängrar osv, får jag ångest över att jag bor i THE HOODS och bara väntar på att ohyran ska smyga in här. 

Ja, nu ska jag fixa klart sen blir det helg för full hals!

Torsdag

Föräldramötet gick bra. Vi kickade ass! Seminarieledaren hade inte ett enda kaxigt argument utan sa att det var bra. Och när han säger BRA, borde det betyda ; supermegafuckingamaaaziiing!.
Vi var nöjda och vill genast införa fårt fantasiprojekt i skolan.

Eftersom jag har sånt kul liv har jag nyss varit och handlat och nu ska jag tvätta.
Men ikväll ska jag nog vara med Eriiicaaaaaaaa :D Kul, slipper jag ju sitta och grubbla över onödiga grejer som jag alltid gör på kvällarna om jag är ensam.

Exempel på hemskt onödiga saker att tänka på;
" Varför gjorde jag sådär i den där situationen för två år sen, jag är så knääääpp"
"Meeen va pinsamt att jag sagt såhär en gång förra veckan!!!!!!"
" Hur tänker han egentligen?"
"OM jag hade varit såhär, eller gjort såhär, då hade det nog blivit såhär"

Alltså, saker som jag ALDRIG kommer kunna ändra eller ALDRIG kommer få ett svar på. Ändå ska jag sitta där och tänka och tänka...



Avslutar med en fin bild snodd från Erica:



"Skulle du varit med mig om jag såg ut såhär?"

RSS 2.0