Teater

Igår började spela-teater-kursen, så jävla roligt! Vi fick spela konståkningspublik, bära låtsasbadkar och ha dragkamp med ett osynligt rep (förövrigt otroligt svettigt). Jag kommer ha kungliga torsdagskvällar framöver!

Tänkte äntligen ta tummen ur och börja med körsång här. Ja, men såklart så är det på den dagen jag har läxhjälp. Får väl lägga den idén på hyllan då och inse att det kanske inte är meningen att jag ska sjunga.

Och så en lite obligatorisk diss av klassen i kursen svensk grammatik:

Föreläsare: Ja, och skillnaden mellan avledningssuffix och vanligt suffix blablalba
Drygo som aldrig kan hålla käften: Appropå det, heter det nattygsbord eller nattduksbord?

Man ba ehhhhvaaa??! Är det bara jag som får lust att kasta stolar och skrika? Man baaa " vadå appropå?! det är inte något jävla appopå för du älskar bara din egen röst och vill höra den till varje pris så du bara måste komma på något att säga, så du tar det första som dyker upp! Och jag ska tala om för dig att det inte är något jävla appropå för vaaaaaaaaaaaaaaaad har ett nattduks/nattygsbord med ett suffix att göra !?

//tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0