Hmm..

Jag har alltid haft en fantastisk respekt för Carola Häggkvist. Hon brukar få mycket skit men jag har alltid gillat henne. Men nu vet jag inte..

Hon har alltså satt i löshår på hennes 3-åriga adoptivdotter. Nu försöker hon ge förklaring till detta genom att säga " under de två veckor jag lärde känna henne förstod jag att hon gillade allt som är tjeigt och flickigt.. ". Jag blir så trött på detta resonemang, det känns så hjärndött. Förlåt, men jag klarar inte av sådan ogenusmedvetenhet. Varsågod, fostra din treåring så att hon tror att det bara är utsidan som räknas. (Ska utseende ens räknas när man är tre år?)


Självklart, gullebarnet ser nu ut som den sötaste sockerbit, MEN det gjorde hon även innan, när hon hade rakad skalle.
Men det ALLA barn är gulliga, det är inte det som spelar roll. Det som spelar roll är att hon verkar ha en fantastisk älskvärd, lugn men sprudlande personlighet. Lilla barn. Hoppas det går bra för dej.



Kommentarer
Postat av: Emma

Jäkla bra du skriver Linneaaa! Håller med. Och jag blir också så irriterad att det rycker i ögat när folk inte fattar nåt om genus. Åh korkade människor.

2012-05-06 @ 19:25:28
URL: http://oviktigasaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0