Taxi

Jag har en tid tänkt på det där med taxichafförer, vad mycket olika människor de möter och hur många "typiska turer" dom åker varje helg.
Jag har listat några turer som jag tror händer varje helg, vid 2-tiden då klubbarna stänger:

1. Superhångelturen
En kille och en tjej hoppar in i taxins baksäte, säger en adress och börjar hångla hysteriskt och slutar inte förän det är dax att betala.

2. Eh,Vem är du?-turen
En kille och en tjej hoppar in i taxins baksäte, säger en adress och försöker föra en konversation. Killen och tjejen har dock kommit på att de bara dansat hela kvällen och inte pratat. Konversationen börjar;
Kille: Eh, va sa du att du hette förresten?
Tjej; Anna.
Kille: Anna..Anna va det ja.. Koffe heter jag.
Tjej: mhm, Koffe.. Va gör du om dagarna då?
Kille: Pluggar...
osv.

3. Alla hatar mig -turen
Gråtande tjej hoppar in i taxin, pratar i telefonen med en vän hela vägen; " jaaag kan inte fatta att han gör så... buhuuu. ALLLA hataaaaaar mig".

4. Några drinkar för mycket-turen
En tjej, full som en kastrull, rasar in i taxin, ringer vänner, skriker i telefonen och pratar osammanhängande med taxichaffören, " du är en sååå gullig chafföör, du är så snäll som kör mig, veeerkligen supersnääll alltså" (yeh, right.. its my fucking job biaatch)

5. Förfestturen
Denna bilfärd äger rum påväg TILL krogen, gänget som har förfestat ihop dansar in i taxin (kanske till och med en taximinibuss) och sjunger på senaste låtarna. De skriker " hööööj musikeeen" och när taxichaffören höjer, skriks det ännu mer, öppnas bilrutor, dansas och sjungs.

Denna kan också gå fel då någon behöver spy. Orutinerat!

6. Samhället suger-turen
Denna tur åker jag allt för ofta. Jämt när jag åker sjäv händer detta. .. Jag sätter mig fram och taxichaffören börjar babbla " skatter är åt helvete, 50 procent av min lön, blablabla" " Alla tror att brickebacken är dåligt, men dom är rasister" " Alla andra taxibolag är dåliga"



Mer förslag??




Kommentarer
Postat av: Emma

Hahahahahahahhahahahahhahahha



men nej inga förslag från mig. du hade i princip tagit alla! heheh

2012-03-28 @ 17:58:11
URL: http://oviktigasaker.blogg.se/
Postat av: mallan

hahaha! klockrent

2012-03-28 @ 18:03:46
Postat av: Berit

HAHAHA alltså Linnea du är så jävla fantastisk!

2012-03-28 @ 19:49:48
URL: http://brittakristina.wordpress.com
Postat av: Jempa i alftacity som saknar wvikströmaren nr 2

Hahaha, du har såååå rätt i alla beskrivningar!

Återkommer om jag lyckas klura ut någon, dock har du lyckats himla bra faktist!

2012-03-29 @ 01:11:09
URL: http://jennyvikstrom.blogg.se/
Postat av: erica

HAHAHAHAHAHA! SÅ KUL!

2012-04-01 @ 11:28:16
URL: http://eericasundin.blogg.se/
Postat av: marlene

hahahaha bästa listan:D

2012-04-02 @ 11:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0