Nu ska jag bli lite djup


Efter mitt dampinlägg började jag läsa Mia Törnbloms bok Du äger!
Töntig som man är.

Jag läste hur det visade sig att man hade dålig självkänsla.
Jag kan väl säga att jag satt med mental penna och checkade av på löpande band, check, check, check!

Exempel;
1.Du pratar skit om människor
2.Du tror att hela ditt liv blir bättre om om du blev liiite snyggare, liiite smalare
3. Du är bara bra så länge ingen annan är bättre
4. Du känner dig som en bluff



Så alltså,
1. Jag är expert på " aaa men drygot i min klasss...." "Jag såg en sån ful människa idag.."
2. Word. Jag tror allt löser sig om jag skulle bli snyggare (eller som förra inlägget -få en fin klädstil)
3. Word
4. Detta va kriteriet som talade till mig mest. ALLTID. Som i skolan. Jag har ju faktiskt alltid varit bra i skolan men jag känner mig som att det är bara fejk. Att jag bara råkade få till det just då, ren tur eller att jag har fjäskat för en lärare för att få bra betyg. Jag fick fucking stipendie för fan! Eller som när jag fick alla rätt på en tenta nu så tänker jag " oj, jag kan ju verkligen ingenting så jag måste ju bara ha råkat pricka rätt, så kanske hon gillade att jag skrev prydligt och gav mig mer poäng". Herregud Linsen, give yourself a break!

Så nu ska jag jobba på min självkänsla. Man kan faktiskt inte vara 20 år och hålla på såhär.

Kommentarer
Postat av: Sofia Wikström

Just det! Du är fan i mig ingen bluff för då skulle jag vara en hejdlös stor fejkare jag med som inte ens presterar hälften av dig. Grym syster.se

2012-03-21 @ 17:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0