HJÄLP

Jag har ett stort problem. Jag tycker inte längre om ett skit som är uppvärmt. Alltså sånt som läggs in i kylskåp eller bir frysta matlådor. Därmed kan jag bara göra små ,små maträtter nu som bara räcker till en måltid. Men det funkar liksom inte i längden. Det är skitsvårt attt göra en enportions -soppa eller enportions-gryta eller enportions-paj/gratäng/sås... jag får liksom massa mat i matlådor osv som jag vill spy bara jag tittar på.
Vilket i-landsproblem! Jag vet.
Men hur ska jag kunna göra något åt detta?
Just nu äter jag glass och äpple till lunch för jag inte vill laga något som bara blir kvar i alla fall. What to do?


Min ekonomi just nu är också ett väldigt stort problem. Jag har börjat drömma mardrömmar om att jag är med i lyxfällan. Jag har ju mitt sparkonto som jag kan ta ifrån men det jag har där måste jag egentligen ha för att betala hyran i sommar. Jag har gjort upp en budget som ska införas nästa månad. Så måste bara klara mig till nästa månad!
Fast denna månad kommer dock bli oerhört knaper. 84 kronor har jag närmare bestämt. Sen kommer julia och markus i helgen, vi ska ut och äta.. leva lyx så att säga.. och så tandläkaren ska jag till. Och sen inser jag att det är massa mer litteratur att beställa. ÄLSKA LIVET!


Läste blondinbellas debattartikel om pensionering vid 75 som hon var för. Hon sa något om att hon inte pensionsparade för hon ska jobba hela livet. Men sen tänkte jag.. vad gör hon om hon helt plötsligt inte kan jobba? Faaast.. ... den människan har så mycket pengar så hon skulle väl inte behöva jobba något mer i alla fall. Men jag tänkte om någon annan inte så rik läser och ba " jaa, varför spara, jag ska ju ändå tjäna pengar hela livet?" Och sen något om att om ens yrke blir för tungt då kan man ju bara byta till något annat. Men vad lätt! Byta lite hit, byta lite dit! Och inte lämnar vi rum för den nya arbetskraften heller utan vi gamla byter bara hejvilt runt runt. Fasr missförstå mig rätt, det är ju bra att få möjligheten att FÅ jobba tills man är 75 om man vill. Blondinbella verkade bara se det så naivt.


Kommentarer
Postat av: emelie

det där med maten är bara nån dum fixide du fått av erica! umgås lite mer med mig så kommer du älska matlådor sen ;) storkok-frysen full med gooood fördigmat. ekonomiskt, smidigt, kul. winwin helt enkelt!;)

2012-02-09 @ 20:03:18
URL: http://studentemelie.blogg.se/
Postat av: Erica

skyll inte på mig nu Emlan! ;) jag förstår dig fullt ut linnea, ibland kan man inte äta.. man vill ju inte sitta och kaskadspy över matbordet av äcklighet, då lagar man ju hellre något annat ;)

2012-02-12 @ 13:32:30
URL: http://eericasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0