Nån borde byta stad

Nu är jag hemma från Hälsinglandet. Alldeles för kort tid fick jag vara i fina Alfta. Jag förstår inte hur man kan älska ett ställe så otroligt mycket.

Fick fina födelsedagspresenter. Vissa var så genomtänkta så lill-hjärtat blev alldeles varmt. Som körsbärsträdet jag fick av mormor eller boken av systrarna..
Synd att gullefarmor inte kunde vara där.


På tåget hade jag sån magkatarr så jag funderade på att hoppa av tåget. Fast jag härdade ut.
Satt och lyssnade på en kvinna som pratade i 100 km/h om världens mest ointressanta saker och hon bytte samtalsämnen innan den andra hann svara- " Äter dina barn grönsaker? Mina barn äter inte grönsaker. Morot kanske.  Vi har ju målat om sovrummet. Blå. Inte klarblå och inte ljusblå. Vi hade ju en konstig lärare i skolan. Men han va bra. Vilken klass går dina barn i?". Man bara " HEEEERREGUUUD. HÅLL KÄFTEN!".

Sen funderade jag över hur vi säger Stockholm hemma. Stöckålm.

Kommentarer
Postat av: sofia Wikström

Kul att lyckas med presenterna ibland du. SATC är ju ditt leverbröd , såatteh ;)

2011-10-17 @ 21:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0