Upprörd

PMS alltså.
Ska det behöva vara såhär?
Allt är fel, världen kommer gå under, jag är sämst, allt är fel, jag vill skjuta någon för att jag svettas eller för att jag inte tycker om några mackor hemma. Jag gråter för att jag skriver fult i min kalender. Och det känns som att det verkligen är VÄRLDSPROBLEM!
Så tänkte jag lite. Kvinnor går igen om det här på olika sätt VARJE månad. Varje. Månad. Plus vissa som har sån mensvärk så dom kräks, svimmar, kan inte leva normalt osv. Sen betalar man för alla dessa tamponger..
 
OCH ÄNDÅ KAN KVINNOR HA UPP TILL 24 % LÄGRE LÖN.
Fan, om inte patriarkatet kan fatta att inte kompetensen sitter i könet så kan vi ju alla fall få komensation i lönen för att det är så JÄVLA synd om oss varje månad. VARJE. Patriarkatet brukar ju gilla att se ner på kvinnor så "tyck-jävligt-synd-.om-mig-lön" skulle dom säkert acceptera enklare än att bara fatta att det inte är så stora skillnader mellan könen så det krävs olika lön för samma arbete.  
 
Det är ju liksom inte jag som gör att jag mår såhär. Jag kan inte "skärpa mig" eller få bort det. Det är min kropp som gör det och den lär jag väl få dras med hela livet.
 
Så, vilka är med mig om jag startar ett parti som har som enda fråga att kvinnor ska ha HÖGRE lön (japp, högre till och med) för att kvinnor i hela världen går igenom detta VARJE månad men samtidigt får livet att fungera.

Kommentarer
Postat av: sofia

JAG!

2013-04-02 @ 13:21:52
Postat av: ponyhesten

braaavoooo att du skriver igen!

2013-04-02 @ 17:49:25
URL: http://emeliemlan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0